Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Lotus Elise Turbo



Χτες είχα την τύχη να βιώσω μια μοναδική εμπειρία. Το όνομα αυτής Lotus Elise Turbo. Πράσινη, πρώτης γενιάς, με 400+ αλόγατα. Τότε είχε μετρηθεί με 2 άτομα 4.1 για το 0-100 και με 1 άτομο, στα 3.9. Από τότε μάλιστα, φόρεσε 17άρες ζάντες και απέκτησε καλύτερη πρόσφυση.
Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της βόλτας έγινε τρελό κοντρίδι με τουρμπάτο Miata Mk2 10th Anniversary. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κατόχου του, το αυτοκίνητο είναι 417 άλογα.
1:30 σήμερα ξημερώματα λοιπόν και ενώ μας περνάει το ΜΧ, αφήνει το γκάζι για να ακουστεί η σκάστρα. Τι το ήθελε; "Θα τον σκίσουμε", αναφωνεί ο τυχερός ιδιοκτήτης της Λίζας, "δε θα καταλάβει από πού του ήρθε". Με 0.5 πίεση μόλις, λόγω ζέστης, κάτω από 300 ίππους, ανοίγουμε με το ΜΧ και το αποτέλεσμα σοκάρει. Κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κάνει διαφορά από το άλλο. Ο δικός μου τρελαίνεται. "Δεν είναι δυνατόν, πώς έγινε αυτό, τι του έχει κάνει". Σκεφτείτε ότι η Elise έχει μετρηθεί 810 κιλά, με καύσιμα και λάδια.
Ανεβάζει λίγο πίεση και πρέπει να είμαστε πλέον λίγο πάνω από τα 300 άλογα. Με τη χτεσινή ζέστη, ούτε σκέψη για να σηκώσει παραπάνω πίεση. Μπροστά από το παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό, τα δύο αυτοκίνητα λυσσάνε εν κινήσει, με καμιά 80άρα. H Lotus δαιμονίζεται και αρχίζει να ρίχνει καρότσες. Μη με ρωτήσετε πόσες, γιατί δεν καταλάβαινα τι μου γινόταν, ούτε η ορατότητα βοηθάει πολύ.
Το θέμα είναι ότι τέτοια ωμή δύναμη δεν είχα ξανανιώσει. Πρώτη φορά δικαιολογώ την ύπαρξη αυτού του τεράστιου αντιαισθητικού στροφομέτρου, με το shift light.
Το κακό είναι ότι γυρνώντας στη Βουλιαγμένη και σε κόντρα με Sierra Cosworth, που έφαγε 1.5 καρότσα με 1η ταχύτητα, η 2α δεν μπήκε ποτέ και ακόμα χειρότερα, μετά δεν έμπαινε καμία ταχύτητα. 2 το πρωί να σπρώχνεις μία Λίζα μέσα στα στενά της Βουλιαγμένης, δεν είναι και το πλέον ευχάριστο. Ευτυχώς που είναι πανάλαφρη.
Ηθικό συμπέρασμα προς όλους: πάντα υπάρχει πάντα κάποιος δυνατότερος. Η συγκεκριμένη Elise δεν έχει χάσει ακόμα κόντρα, αν και δεν έχει ανοίξει με κάποιο τέρας, π.χ. EVO του Χατζάρα. Μια Gallardo και μια 456 πάντως, τις κατάπιε. Η μόνη που την κερδίζει κατά διαστήματα είναι η αναξιοπιστία της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου